Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca – partener în Proiectul Erasmus KA 201 – eSGarden

School Gardens for Future Citizens –este un  proiect finantat pe o perioada de 3 ani (2018-2021) de catre UE în cadrul programului  Erasmus+ KA 201, Key Action: Cooperation for innovation and the exchange of good practices, Action Type: Strategic Partnership for School Education, fiind inițiat și coordonat de catre Universitat Politècnica de València.

Din proiect fac parte:

  • 2 universitati:  Universitatea Tehnica din Cluj- Napoca, România și Universidade Do Porto, Portugalia
  • 4 scoli : Colegio La Purísima – Hnas. Franciscanas, (Spania) Osnovna Sola Smartno Pod Smarno Goro Ljubljana (Slovenia), Agrupamento de Escolas de Paredes,(Spania) Directorate Of Primary School Education, 4th Primary School Of Preveza, Grecia
  • 2 instituții : Fundación Cajamar Comunidad Valenciana, Comunidad Valenciana, și TB Agrosensor S.L., Comunidad Valenciana, din Spania.

Universitățile sunt recunoscute ca instituții promotoare ale progesului și inovarii  în  contextul economic și social. Transferul tehnologic de la universități către societate  și în special către școlile primare si secundare,  stă la baza acestui proiect în care universitățile  și școlile partenere din diverse țări europene colaborează cu organizații publice și private în contextul preocupărilor  comune pentru  digitizarea societății, responsabilitate ecologică ,  sustenabilitate.

Scopul principal al proiectului este îmbunătățirea competentelor digitale ale profesorilor și elevilor din învatamantul primar în era digitală, cu misiunea de a educa tinerii și copiii în spiritul egalității, accesibilității, sustenabilității și a respectului  pentru mediu, cu sprijinul esențial al tehnologiei.

Fiecare dintre cele 4 scoli partenere au implementat cu sprijinul oferit de universitatea coordonatoare si de către cele două fundații partenere, o grădina  în cadrul scolii, care a fost dotată cu echipamente de monitorizare și control  ce permit desfășurarea de activități școlare în care elevii învață noțiuni de bază despre tipurile de sol, plantează propriile semințe și plante, învață noțiuni de agriculturaă sustenabilă și alimentație sănătoasă , deprind aptitudini  în domeniul IoT prin  utilizarea senzorilor de temperatură și umiditate amplasați în grădina.

Universitatea Politecnica di Valencia a organizat în cadrul proiectului o serie de cursuri de formare  la care au participat profesorii de la școlile partenere (Grecia, Slovenia, Portugalia, Spania), în vederea obținerii de competențe digitale :

  • curs IoT workshop cu senzori și plăci Arduino
  • cursuri de training pentru realizarea de materiale didactice interactive
  • cursuri de interacțiune digitală cu elevii

Pe toată durata proiectului, au fost organizate vizite ale profesorilor și elevilor între școlile participante  pentru a experimenta diverse activități în  grădinile amenajate în cadrul școlilor.

A fost creată o colectie de cursuri (MOOC), tutoriale video și documentatii pentru îmbunătățirea competențelor digitale ale profesorilor din școlile partenere și o aplicație de monitorizare pentru smartphone sau dispozitive mobile a grădinilor școlare.

© Copyright - International - Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca